BİZ BÜYÜK BİR AİLEYİZ

15 Ağustos 2011 Pazartesi

AK PARTİ DİYARBAKIR İLÇE BAŞKANI CEVDET KARA’DAN SOMALİ’YE YARDIM ÇAĞRISI


AK Parti Bağlar İlçe Başkanı Cevdet Kara, Somali’de açlık yüzünden can kayıplarının arttığına işaret ederek, tüm Diyarbakır kamuoyunu ve diğer teşkilatları, Başbakanlık, Diyanet İşleri Başkanlığı ve Kızılay’ın öncülüğünde düzenlenen yardım kampanyalarına destek vermeye çağırdı.

AK Parti Bağlar İlçe Başkanı Cevdet Kara,, son 60 yılın en ciddi kuraklığını yaşayan 8 milyon nüfuslu Somali’de en savunmasızların çocuklar olduğunu söyledi. Kardeş ülke Somali’de son 3 ay içerisinde açlıktan ölen 5 yaş altı çocukların sayısının 30 bini geçtiğini anlatan Kara, “Eğer gereken destek ve yardım yapılmaz ise bir İslam ülkesi olan Somali’de 500 bin çocuk ölümle burun buruna gelecek. Yardımlaşma ve dayanışma duygularının en üst seviyeye çıktığı şu mübarek ramazan ayında tüm Diyarbakır halkından ve ilçe teşkilatlarının hali hazırda sürmekte olan yardım kampanyalarına destek vermeye çağırıyorum. Vereceğimiz destek bu ülkede açlık tehdidi altındaki 4 milyon insanı yaşatacak” dedi.

Hükümet olarak Somali konusunda özel bir çalışma yaptıklarını anlatan Kara, sözlerini nu şekilde sürdürdü:
"TİKA heyeti bölgede ne yapılabileceğine dair bir inceleme gerçekleştirdi. Hatta TİKA’nın organizasyonuyla ilk yardım kargosu, bu ülkeye ulaştırıldı. Şimdi ise Toprak Mahsulleri Ofisi aracılığıyla bölgeye un, şeker, makarna ve çay gibi gıda maddeleri gönderilecek. Ayrıca bir yardım gemisi de yakın zamanda yola çıkacak. Tüm bunların yanı sıra 17 Ağustos’ta İstanbul’da toplanacak olan İslam Birliği Konferansı’nda Somali konusu gündeme gelecek ve yine önümüzdeki günlerde Başbakanımız BM Genel Kurulu’nda bu konuya ilişkin bir konuşma yapacak. Böylece yardım kampanyalarının uluslararası boyutta ve sürdürülebilir bir şekilde yapılması sağlanacak”

 Bunun yanı sıra Somali’ye nasıl yardım gönderilebileceğinin de bir hatırlatmasını yapmak istiyorum. Öncelikle Türk Kızılayı’nın tüm bankalardaki hesabına para yatırabilirsiniz. Yine 168 Bağış ve İletişim Hattı'nı arayabilirsiniz. 2868'e 5 TL karşılığında boş bir mesaj gönderebilirsiniz”

                                               DİYARBAKIR BAĞLAR İLÇE BAŞKANI CEVDET KARA

0 yorum: