BİZ BÜYÜK BİR AİLEYİZ

16 Aralık 2011 Cuma

SN İL BAŞKANIMIZIN BAĞLAR İLÇEDEKİ BASIN AÇIKLAMASI



AK PARTİ BAĞLAR İLÇE TEŞKİLATINDA  2002-2011 YILLARI ARASINDA  MİLLİ EĞİTİMDE DEVRİM NİTELİĞİNDE YAPILAN DÜZENLEMELER AYRICA , DİYARBAKIRDA BULUNAN OKULLARIN GEÇMİŞ HÜKÜMETLERİN YAPMIŞ OLDUKLARI VE İKTİDARIMIZ DÖNEMİNDE YAPTIKLARIMIZ ANLATILDI . BASIN AÇIKLAMASINA EV SAHİPLİĞİ YAPAN SN İLÇE BAŞKANIMIZ ERDAL ERDAL GELEN PARTİLİ VE MİSAFİRLERLE TEK TEK İLĞİLENİP HAL HATIRLARINI SORDU . AK PARTİ İL KADIN KOLLARI , BAĞLAR KADIN KOLLARI . BAĞLAR GENÇLİK KOLLARI , MAHALLE TEMSİLCİLERİ VE PARTİLİLERİN YOĞUN KATILIMIYLA BASIN AÇIKLAMASI YAPILDI . BASIN AÇIKLAMASINDAN SONRA GELEN BASIN MENSUPLARI VE MİSAFİRLERİ KONFERANS SALONUNDA KAHVALTIYA DAVET EDİLDİ . KAHVALTI  PARTİLİLERİN KAYNAŞMASINA VESİLE OLUP ÇOK DOSTANE VE VERİMLİ GEÇTİ . SN İLÇE BAŞKANIMIZ ERDAL ERDAL GELEN PARTİLİ VE MİSAFİRLERİ KAPIYA KADAR YOLCULADI . BASIN AÇIKLAMASINA KATILAN TÜM PARTİLİLER YENİ İLÇE BAŞKANIMIZIN KALBİYLE YÜREĞİYLE HARİKA BİRİ OLDUĞUNU ONU ASLA YALNIZ BIRAKMAYACAKLARINI , ONUNLA ÇALIŞMANIN GURURUNU YAŞAYACAKLARININ  SÖYLEDİLER .





                                                 BASIN AÇIKLAMASININ TAM METNİ
Hatırlayacağınız gibi 3 Kasım 2002’de seçimlere giderken KAYNAK Türkiye’dir sloganı ile yola çıkarak, tüm faaliyetlerimizi bu doğrultuda planlamıştık. Son 9 yıllık iktidarlık dönemimizde Türkiye'ye inanmakta ne kadar haklı olduğumuzun açık ispatı oldu. Ne mutlu bize ki bugün kazandırdıklarımız; listelere sığmıyor. "Biz yola çıkarken önce insan dedik. Her şey Türkiye için dedik. Devlet öncelikli bir siyaset değil, insan öncelikli bir siyaset dedik. Onun için önce insan dedik. Çünkü insanı güçlü olmayan bir toplumun, bir milletin devleti de güçlü olmayacaktır. Projemiz planlamamız dört temel taş üzerineydi, eğitim, sağlık, adalet, emniyet. Sevgili basın mensubu arkadaşlarım, bugün yine bir arada olmamıza sebep olan bu toplantımızda az öncede değinmiş olduğum gibi; Türkiye’ye kazandırdığımız ve kazandırdıklarımızla yetinmeyip 2023 hedeflerimizin en önemli bir konusu olan Milli Eğitim alanında yaptıklarımız çalışmaları sizlerle paylaşacağım. İktidara geldiğimiz 2002 yılında eğitime ayrılan bütçe sadece 7.5 milyar TL iken bugün itibariyle Milli Eğitim Bakanlığı bütçesine ayrılan pay 34 milyar TL’dir. Bakanlığa ayrılan bu bütçe ile Ak Parti’nin eğitime ne denli önem verdiği açıkça görülmektedir. 2003-2011 yılları arasında 160 Bin yeni derslik inşaa ettik. Bu rakam Cumhuriyet tarihi boyunca yapılan derslik sayısının 3’te 1’i demek. Sadece derslik sayısının artırılması ile eğitim kalitesinin iyileştirilemeyeceğini bilen hükümetimiz; İlk ve ortaöğretimde ezberciliğe dayalı müfredatı kaldırarak, muhakemeye dayalı yeni müfredatla değiştirdik. Çocuklarımızın bilgiyi ezberlemek yerine öğrenmesini sağladık.Tam donanımlı okullar ile eğitim kalitesini daha da üst seviyeye çıkararak engelli çocuklarımızın eğitim hayatlarındaki engelleri kaldırarak tüm çocuklarımızın hizmetine sunduk Hükümetimizden önce hatırlayacağınız gibi okullarımızda çok az sayıda bilgisayar ve bilgisayar sınıfları vardı. Var olan bilgisayarlarda çağın çok gerisindeydi.2002’den sonra hizmete sunmuş olduğumuz okullarımıza 750 bin adet bilgisayarı tahsis ettik. Bugün okullarımızın % 97’sine hızlı internet sağlayarak eğitimde teknoloji devrimi yarattık. Hükümetimizin halkımıza sağlamış olduğu tüm bu olanaklardan çocuklarımızın yararlanması için çeşitli sosyal projeler ile kızlarımızı okula kazandırdık. Bununla da yetinmeyip ailelerine ödenen destek paralarını ailenin temel direği olduğuna inandığımız analarımızın adına hesaplarına yatırdık. Sosyal devlet anlayışı çerçevesinde Devletin tüm bireylerine eşit eğitim hakkı sağlaması gerektiğine inandığımız için tüm öğrencilerimize 2003’ten itibaren ücretsiz kitap dağıttık. Geleceği var edenlerin gençlerimiz olacak düşüncesiyle üniversite öğrencilerimizi unutmayıp burslarını 7 kat artırarak eğitim hayatlarına katkıda bulunduk. 2002 yılında 45 TL olan yükseköğrenim kredisini 240 TL yaptık. İsteyen her öğrenciye burs verdik. 2002 yılında 494 milyon TL olan YURTKUR bütçesini, 2011'de yaklaşık 3,5 milyar TL'ye çıkararak böylece yurtlarımızın sayısını ve kalitesini zirveye taşıdık. Değerli basın mensupları, konuşmamın başında da değindiğim gibi listelere sığdıramadığımız Türkiye’ye kazandırdıklarımızı sizlerle paylaşmaya çalıştım,sizlere dağıtılmış olan basın bildirisinde hükümetimizin 2003-2011 yılları arasında ilimiz için eğitim alanında kazandırdıklarını bulacaksınız. Şu an ellerinizde bulunan basın bildirisinde de göreceğiniz gibi Ak Parti iktidarının ilimize kazandırdıklarını listelere sığdıramadığımızı bir kez daha göstermiş olduk. -2001/2002 Eğitim Öğretim yılında mevcut derslik sayısı 5761 okul sayısı 1052 iken 2011-2012 eğitim öğretim yılında mevcut derslik sayısı 10119 okul sayımız 1243 olmuştur. -2001-2002 EĞİTİM öğretim döneminde pansiyon sayısı 287, yatak sayısı 11,030 iken 2011-2012 EĞİTİM öğretim döneminde pansiyon sayısı 66 yatak sayısı 21,060 olmuştur -2001-2002 Eğitim Öğretim döneminde ilköğretimde taşınan öğrenci sayısı 12,800 iken 2011-2012 Eğitim Öğretim döneminde ilköğretimde taşınan öğrenci sayısı 39,200 olmuştur -Dar gelirli vatandaşlarımıza ilk ve ortaöğretimde eğitimini sürdüren çocukları için annelerinin hesaplarına para yatırıldı. İlköğretime devam eden kız öğrenci için 55 Erkek öğrenciler için için 45 TL para yardımında bulunduk. -2001-2002 Eğitim Öğretim döneminde bilgisayar sayısı 1789 ve Bilişim Teknolojileri sınıfı 93 iken 2011-2012 Eğitim Öğretim döneminde bilgisayar sayısı 11,104 adete çıkarılıp Bilişim Teknolojileri sınıfı 427 olmuştur. -Okullaştırma oranı 2001-2002’de okul öncesi (5 yaş) % 18, ilköğretim %90 ortaöğretimde %32 iken 2011-2012 Eğitim döneminde okul öncesi %61 ilköğretim % 99,40 ortaöğretim orta öğretim %77 olarak artmıştır -Rehberlik Araştırma Merkezi Sayısı 2001-2002 Eğitim Öğretim döneminde açılan kurs sayısı 1544,Kursiyer sayısı kursiyer sayısı 39225 2011-2012 Eğitim Öğretim döneminde açılan kurs sayısı 6952 kursiyer sayısı 136436 Güzel ülkemize kazandırdıklarımızla övünç duyarken 2023 hedefi doğrultusunda yapacaklarımızın heyecanını taşıyor hepinizi saygı ile selamlıyorum.




















0 yorum: