BİZ BÜYÜK BİR AİLEYİZ

9 Ekim 2011 Pazar

Başbakan'dan Altaylı'ya Sitem



Başbakan Erdoğan, Habertürk'ün tepki çeken 'kadına şiddet' manşeti ile ilgili Fatih Altaylı'ya sitemde bulundu. Sitemini taziyede dile getirdi.
Geçtimiz cuma günü, Habertürk gazetesinin sürmanşetinde, eşi tarafından bıçaklanan ve sırtında bıçakla, yarı çıplak bir şekilde sedyede yatan kadının fotoğrafı sansürsüz bir şekilde yayınlanmış ve büyük tepki çekmişti..

Aynı gün Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da annesi Tenzile Erdoğan'ı kaybetmişti. Habertük gazetesi genel yayın yönetmeni ve başyazarı Fatih Altaylı, aynı gün taziye ziyareti için Başbakan Erdoğan'ın evine gitti..

Annesini kaybetmenin acısını yaşayan Başbakan Erdoğan, bu konuya da duyarsız kalamadı ve Altaylı'ya, sürmanşetlerinde kullandıkları fotoğrafla ilgili sitemde bulundu.. Erdoğan Altaylı'ya, her ne olursa olsun fotoğrafı kullanmamaları gerektiğini dile getirdi..

İşte Altaylı'nın bugünkü köşesinde yer verdiği Erdoğan'ın o sözleri..

Başbakan Erdoğan'ın annesini kaybedince başsağlığı dilemek için akşam saatlerinde evine gittim. Çok üzgündü. Belli ki çok ağlamıştı. Babamın acısını hala yüreğimde hissettiğim, onu her gün özlemeye devam ettiğim için acısını o kadar iyi anlayabiliyordum ki. Gözlerim doldu. Başsağlığı diledim.

KEŞKE BASMASAYDINIZ...

Ayrılırken elimi tuttu.

"Bugünkü manşet fotoğrafınız hiç hoş olmadı. Keşke basmasaydınız" dedi.

"Kadına şiddeti herkesin gözüne sokmak istedim. Bu konudaki ikiyüzlülüğü göstermek istedim" dedim. "Ama yine de fazla olmuş. O kadarı fazla olmuş. Şiddeti bu kadar büyük halkın gözüne sokmamak lazım" dedi.

Bir Başbakan olarak değil, bir okur olarak söylüyordu bunları.

"Kadına şiddetin insanların gözündeki simgesi olmasını istedim" dedim.

"Anlıyorum ama terör gibi bir şey bu da. Nasıl ki terör haberlerini çok büyük vermemek gerekiyorsa, bu gibi fotoğrafları da çok büyütmemek gerikiyor. Kadına karşı şiddete duyarlı olmak lazım. Çok haklısın. Ama yolu bu mu olmalı" dedi.

SİMGE OLSUN İSTEDİM

"Başbakanım" dedim, "Terörün pis yüzünü göstermek için terör kurşunuyla ölmüş bebeğin fotoğrafını bastık zamanında. O fotoğraf simge oldu. Bebek katili olduklarını gösterdi. Bu da öyle olsun" dedim.

Daha fazla konuşamadık. Çok acılıydı. Çok üzgündü. Her fırsatta yanına koştuğu, yanında huzur bulduğu annesini kaybetmişti...

0 yorum: