BİZ BÜYÜK BİR AİLEYİZ

17 Eylül 2011 Cumartesi

Biz biriz, beraberiz, kardeşiz

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan Mısrata'da Libyalılara seslendi. "Misrata'da, 3 kelimeyi yeniden öğrendim. Burada sabrı gördüm, burada yıkılan binalarda savaşı gördüm, sonunda da zaferinizi gördüm.'' dedi
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, ''Misrata'nın benim ve arkadaşlarımın dünyasında farklı bir yeri var. Zira, Misratalı 450 yaralı kardeşimizi gemiye alırken, 12 F-16 uçağımız ile gemiyi korumaya almıştık. O gün, Libya'nın yönetimine de (Herhangi bir yanlış yapacak olursanız, gemi F-16 uçaklarının korumasında) dedik'' dedi.
Misrata'da, kent meydanında halka hitap etmek üzere kürsüye Libya Ulusal Geçiş Konseyi Başkanı Mustafa Abdulcelil ile birlikte çıkan Başbakan Erdoğan, burada, yeni Libya bayrağının renklerini taşıyan kıyafetler içindeki bir kız çocuğunu kucağına alarak sevdi. Erdoğan, daha sonra yaptığı konuşmada, Misrata'ya, 74 milyonluk Türk milletinin selamını getirdiklerini söyledi. ''Biz biriz, beraberiz, kardeşiz. Bu kardeşliğimiz, dün vardı, bugün var, yarın da olacak'' diyen Erdoğan, şöyle devam etti:
''Misrata'nın benim ve arkadaşlarımın dünyasında farklı bir yeri var. Zira, Misratalı 450 yaralı kardeşimizi gemiye alırken, 12 F-16 uçağımız ile gemiyi korumaya almıştık. O gün Libya'nın yönetimine de (Herhangi bir yanlış yapacak olursanız, gemi F-16 uçaklarının korumasında) dedik. Hamdolsun, yaralı arkadaşlarımızın tedavisini yaptık ve gönderdik. Sizler, ne mübarek insanlarsınız, sizler ne güzel insanlarsınız. Misrata'da, 3 kelimeyi yeniden öğrendim. Burada sabrı gördüm, burada yıkılan binalarda savaşı gördüm, sonunda da zaferinizi gördüm.''
Erdoğan, gelecek hafta Trablus'tan 50, Bingazi'den de 40 yaralının Türkiye'ye getirilerek tedavi ettirileceğini bildirdi. Başbakan Erdoğan, Misrata'ya gelişinin ardından konuşma yapacağı meydana giden yol boyunca sevgi gösterileriyle karşılandı.
Türk bayrakları taşıyan Misratalılar, ''Başbakan Erdoğan'' ve ''Türkiye'' diye sloganlar attı. Erdoğan'ın konuşma yaptığı meydanda, erkeklerin yanı sıra birçok kadın ve çocuk da yer aldı. Meydanda tekbir getiren kalabalık, Türkiye ve Başbakan Erdoğan lehine pankartlar açtı. Konuşmanın yapıldığı alan ve çevresinde, Türk özel harekat polislerinin yanı sıra silahlı muhalif güçlerin de güvenlik önlemi aldığı görüldü.

0 yorum: