BİZ BÜYÜK BİR AİLEYİZ

18 Eylül 2011 Pazar

Yarının Türkiyesi çok daha aydınlık olacak

AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İlköğretim Haftası ve 2011–2012 eğitim-öğretim yılının başlaması sebebiyle bir mesaj yayınladı.
AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İlköğretim Haftası ve 2011–2012 eğitim-öğretim yılının başlaması sebebiyle bir mesaj yayınladı.

Başbakan Erdoğan mesajında şunları söyledi:

“Türkiye, hemen her alanda elde ettiği tarihi başarılarla dünyanın yükselen yıldızı olmayı sürdürüyor.

Yakaladığımız bu olumlu ivmenin sürdürülebilir olması ve kalıcı sonuçlar vermesi, en büyük gücümüz ve dayanağımız olarak gördüğümüz gençlerimize yatırım yapmakla, eğitimdeki kaliteyi yükseltmemizle mümkündür.

Kültür, bilim, teknik, sanat ve diğer alanlarda ilerleme sağlamış toplumların ortak özelliği, sağlam bir eğitim sistemine sahip olmalarıdır.

Hükümet olarak bizler, göreve geldiğimiz günden beri bu şuurla hareket ederek eğitime büyük yatırımlar yaptık; eğitimin önündeki maddi engellerin kaldırılması, altyapı eksiklerinin giderilmesi, eğitim ve öğretim alanında hiçbir mazeret kalmaması için yoğun gayret sarf ettik.

Özel sektörle de el ele vererek düzenlediğimiz büyük kampanyalarla devletimizin ve milletimizin imkânlarını gençlerimizin, çocuklarımızın eğitimi yolunda seferber ettik.

Hiçbir yavrumuzun okuldan, eğitim hayatından, eğitimin sağladığı imkânlardan mahrum kalmaması için var gücümüzle çalışıyoruz.

Zira insanı biçimlendiren, ona vasıf kazandıran en önemli unsur eğitimdir.

İstiyoruz ki, bu ülkenin geleceğini teslim edeceğimiz nesiller hayata çok daha güçlü, çok daha donanımlı bir şekilde hazırlansın, teknolojiye hâkim olsun, çağımızın imkânlarını azami derecede kullanabilsin, küresel rekabette avantaj kazansınlar.

Ne mutlu ki, gerçekleştirdiğimiz yatırımlarla, eğitim alanında çok büyük mesafeler kat ettik; Türkiye’nin her köşesine, her bölgesine, her okuluna ayırım yapmadan bilgisayar gönderdik. Müstakil okullarımızın hepsinde Bilgi Teknoloji sınıfı oluşturduk.

Ancak, daha yapacak çok işimiz var: Türkiye geçmişten gelen muhteşem birikimi ışığında geleceğe ilişkin büyük hedeflere sahiptir.

Nasıl ki, 2023 yılında dünyanın en güçlü 10 ekonomisinden biri haline gelmeyi hedefliyorsak, eğitim alanında da benzer bir perspektifle hareket ediyoruz.

İnanıyorum ki, imkân ve fırsatların en geniş biçimde sunulduğu, özgürlükçü, özgün ve aydınlık düşüncelerin yeşertildiği eğitim kurumlarımız sayesinde yarının Türkiyesi çok daha aydınlık, çok daha güçlü olacak; gençlerimizin geleceği teminat altına alınmış olacaktır.

Bu umutla, bu heyecanla ilköğretim haftasını kutluyor, 2011–2012 eğitim öğretim yılının ülkemize hayırlı olmasını temenni ediyor, eğitim camiamıza, öğretmenlerimize, öğrencilerimize başarılar diliyorum.”

0 yorum: