BİZ BÜYÜK BİR AİLEYİZ

30 Eylül 2011 Cuma

Kalkandelen’de pankartlarla karşılandı

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Kalkandelen'de, cuma namazını tarihi Alaca Camisinde kılmasının ardından caminin yanında bulunan ve onarımı tamamlanan kız Kuran kursunun açılış törenine katıldı.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Kalkandelen'de, cuma namazını tarihi Alaca Camisinde kılmasının ardından caminin yanında bulunan ve onarımı tamamlanan kız Kuran kursunun açılış törenine katıldı.

Açılış törenine Kalkandelenliler büyük ilgi gösterirken, ''Türkiye, Türkiye... Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'' diye tempo tutular. Bu arada, ''Şehitler ölmez vatan bölünmez. Osmanlı Torunları'', ''One minute World'' ve ''The boss talking'' pankartları da dikkati çekti.

Başbakan Erdoğan, yaptığı konuşmaya bir pankarttaki ''Osmanlı torunları'' ifadesine atıfta bulunarak, ''Ben de Osmanlı torunlarını selamlıyorum'' sözleriyle başladı.

Erdoğan, şöyle konuştu:
''Bugün yine sizlerle kucaklaşmaktan büyük bir heyecan duyuyorum. Bundan 11 yıl önce Kalkandelen'e bir ziyaret gerçekleştirmiştim. O zaman cezaevinden yeni çıkmıştım. Henüz partimizi kurmamıştık. Buradan unutulmaz hatıralarla dönmüştüm. Sürpriz olarak bazı evlere de misafir oldum. Meşhur pita yedim, boza içtim, Alaca Camii'nde namaz kıldım, çevre köylerde gönül dostlarını ziyaret ettim, düğünlere katıldım. Anadolu'daki kardeşlerimiz kadar Balkanlar'daki, Rumeli'ndeki kardeşlerimizin de hayır dualarıyla AK Parti'yi kurduk. Sizlerin dualarıyla 2002'de iktidarı devraldık.
Türkiye'yi büyüttük. Dünyada gelişen ülkeler arasına soktuk. Dünyanın en büyük 26. büyük ekonomisiyken bugün 17. büyük ekonomisi olduk. Hedef 2023'te inşallah dünyanın ilk 10 büyük ekonomisinden biri olmak. Kardeşlerim, şunu iyi biliniz; bizim sizi unutmamız, size sırt çevirmemiz asla mümkün olamaz. Saraybosna bizim kardeşimizdir, Priştine bizim kardeşimizdir. Üsküp, Ohrid, Manastır, Kalkandelen bizim kardeşimizdir. Sevinciniz sevincimizdir. Derdiniz bizim derdimizdir. Makedonya makamları nezdinde her derdinizin yakından takipçisi olacağız.''

''CAMİLER BARIŞIN, KARDEŞLİĞİN, HUZURUN VE DAYANIŞMANIN MEKANLARIDIR''

Başbakan Erdoğan, dünkü temasları çerçevesinde başbakan, meclis başkanı ve cumhurbaşkanı ile tek tek görüştüğünü hatırlatarak, sorunları tek tek ele aldıklarını, müzakere ettiklerini söyledi. Erdoğan, ''Dayanışma içinde tüm sorunların üstesinden gelmeye gayret edeceğiz'' dedi.

Erdoğan, şunları söyledi:
''Bir ricam var; bir olun, beraber olun, iri olun, diri olun. Eğer ayrılığa girerseniz zayıf düşersiniz. Onun için size ayrılık yakışmaz. Çünkü, bizler aynı değerlerin insanlarıyız, biz aynı medeniyetin insanlarıyız. Bize ayrılık yakışmaz. Onun için dayanışma içinde olacağız. Kardeşliğimizi güçlü şekilde muhafaza edeceğiz. Bunu yaptığımızda üstesinden gelemeyeceğimiz sorun yoktur.
Bizim dinimizde inancımızda camiler barışın, kardeşliğin, huzurun ve dayanışmanın mekanlarıdır. Bunun iki ismi vardır, mescit ve cami. Biz mescide gireriz. Çünkü, bizim Allah'tan, Hak'tan başka önünde eğileceğimiz hiçbir güç yoktur. Camiye gideriz. Çünkü, bizim cem olduğumuz, toplandığımız, bir ve beraber olduğumuz yerdir. Camiler etnik grupların değil, tüm Müslümanların, tüm mezheplerin ortak yeridir. Arabın, Acemin camisi farklı olamaz. Arnavutun, Türkün, Makedonun, Boşnağın camisi birbirinden farklı olamaz. Hepsi aynı kıbleye dönüyor. Aynı duaları, aynı sureleri okuyoruz. Onun için orada ayrılık tanıyamayız. Birbirimize farklı gözlerle bakamayız.

Asırlar boyunca burada kardeşliği yeşerttik. Böyle devam edeceğiz. Ortak kültürlerimizi, medeniyetimizi, dilimizi muhafaza ederek geleceğe yürümeye devam edeceğiz. Ben Türkü Türk olduğu için sevmiyorum, Arnavutu Arnavut olduğu için sevmiyorum. Kürdü Kürt olduğu için sevmiyorum, Arabı Arap, Makedonu, Boşnağı etnik unsurları için sevmiyorum. Tüm insanları,'yaradanı Yaradandan ötürü sevme' anlayışıyla seviyorum.''

Konuşmasının sonunda alandaki ''şehitler ölmez vatan bölünmez'' pankartını okuyan Erdoğan, daha sonra beraberindeki heyetle birlikte İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından onarımı yapılan kursun açılışını yaptı.

Başbakan Erdoğan'ın konuşması süresince Kalkandelenliler sürekli sloganlar atarak sevgi gösterisinde bulundular.
Öte yandan, Başbakan Erdoğan'dan önce törenin yapılacağı yere gelen AK Parti İstanbul Milletvekili Hakan Şükür'e de yoğun ilgi gösteren Kalkandelen halkı Şükür'le hatıra fotoğrafı çektirdi.
Başbakan Erdoğan, açılışın ardından ellerindeki Türk bayrakları ile yoğun sevgi gösterilerinde bulunan topluluğun yanlarına gitti ve hatıra fotoğrafı çektirdi.

Erdoğan, daha sonra Harabati Baba Tekkesini ziyaret etti. Ziyaret basına kapalı gerçekleşti.

0 yorum: